Snapchat is een app waarmee je filmpjes en foto’s naar je contactpersonen stuurt. Deze filmpjes kunnen maar maximaal 10 seconde bekeken worden. Het aantal gebruikers groeide in 2016 naar 1 miljoen gebruikers. Het is een heel nieuwe vorm van socializen. Snapchat is vooral populair onder jongeren. Maar liefst 56 procent van de jongeren snapt dagelijks. Onder de 40 plussers ligt het gebruik op nog geen procent.

Waarom Snapchat?

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om op Snapchat te adverteren. Doordat de foto’s en/of filmpjes meteen geplaats worden na het maken, is de content op snapchat altijd actueel. Ook wordt de content minder bewerkt, dan op andere Social media zoals: ‘’Instagram en Facebook’’. Bedrijven zien dit als manier om een informele band te creëren met de doelgroep. Ook is dit een goede manier om persoonlijke contact te krijgen met je doelgroep. Gebruikers kunnen reageren door een snap terug te sturen. Verder kun je chatten met je doelgroep via Snapchat.

Adverteren op snapchat

Naast de gebruikelijke tools, kunnen bedrijven er ook voor kiezen om op Snapchat te adverteren. Zo kun je dat doen via de live story takeover, sponsored lenses, sponsored geofilters en 3V ads. Vooralsnog zijn de advertentiemogelijkheden niet beschikbaar in Nederland. Wel wordt verwacht dat de advertentiemogelijkheden binnenkort naar Nederland komen.

Snapchat is geen nieuwsmedium

Snapchat is een mooie manier voor bedrijven om haar doelgroep te bereiken. Zo kunnen bedrijven verschillende strategieën gebruiken om haar doelgroep te bereiken. Wel zal het bedrijf er rekening moeten houden met het feit dat de meeste gebruikers Snapchat gebruiken voor amusement. Dus kom niet als bedrijf aanzetten met veel informatie. Gebruikers zitten hier gewoon weg niet op te wachten. Ook zien de gebruikers het liefst een vast gezicht bij de bedrijven. Zo laat Red bull verschillende sporters op hun snapchataccount snappen.

Experimenteren met Snapchat

Elke gebruiker gebruikt Snapchat op zijn eigen manier. Snapchat is een creatief platform waarbij er mogelijkheden zijn om te experimenteren. Doe dit dan ook als bedrijf. Zo zal je je eigen manier vinden om Snapchat optimaal te gebruiken. Snapchat zal in de toekomst een belangrijke speler worden op het gebied van online marketing.

 

Snapchat maakt een opmars in de marketing

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *