Reclame via blogs en vlogs zijn de nieuwe manieren van adverteren!

Iedereen kent de oude manieren van adverteren op het internet. Zo kennen we allemaal Facebook adverteren, Google Adwords en Google AdSense. Omdat online zich steeds blijft doorontwikkelingen komen er steeds nieuwe manieren om je product/dienst aan de man te brengen. Wil jij een nieuwe manier om uw doelgroep aan te spreken? Lees dan verder, want reclame via blogs wordt steeds belangrijker. Je kunt ervoor kiezen om zelf te bloggen of je product/dienst te laten promoten door een blogger/vlogger die jouw doelgroep als fans heeft. Dat laatste spreekt mij het meest aan, omdat dit het effectiefst is om je doelgroep te bereiken (bndestem, 2017).

bloggen

Geen blogger, maar influencer

Het draait allang niet meer om de blogs die de persoon schrijft. Het aantal views, volgers op social media, sociale bereik en sociale invloed zijn belangrijke punten om een blogger of vlogger te kiezen om je product te promoten. Ik denk dat de term blogger voor bedrijven allang veranderd is in de term influencer, want daar draait dit toch allemaal om? Een influencer kan het gedrag van zijn fans (jouw doelgroep) beïnvloeden. En dat is precies wat bedrijven nodig hebben. Iemand die vertrouwd is voor de doelgroep laten spreken over jouw product. Zit je eraan te denken om deze manier van adverteren te gebruiken? Dan zeg ik zeker doen!

Samenwerking met een influencer

Wat is de reden dat je kiest voor samenwerking met een influencer? En wat wil je ermee bereiken? Dit zijn vragen die je jezelf moet stellen voordat je begint met een influencer campagne. Ook moet je kijken of er blogs/vlogs zijn over jouw product of branche. Daarna ga je kijken of de fans van de influencer de doelgroep zijn die je wilt bereiken. In deze blog onderscheid ik drie verschillende doelen om samen te werken met een blogger/vlogger.

  • Call to action: Met deze manier zet je de volgers aan tot een bepaalde actie. Zo kun je bijvoorbeeld de volgers aanzetten tot het kopen van je product.
  • Traffic generen: Door de samenwerking moeten de volgers naar jouw website of social media accounts gaan.
  • Awareness: Het vergroten van je naamsbekendheid. Ook kun je hier een bepaalde campagne of gebeurtenis uitlichten.

 

Het is een mooi en effectieve manier om je doelgroep te bereiken. Heb je nog niet naar deze manier van adverteren gekeken? Dan daag ik je uit om dit wel te doen. Werk je dit goed uit in een campagne, dan zal je versteld staan van de resultaten! Graag wil ik weten of mensen hier al positieve of negatieve ervaringen mee hebben. Dus laat je mening hierachter!

 

Bron:

Kint, E. (2014, 19 juni). Reclame via blogs de nieuwe manier. Geraadpleegd op 25 mei 2017, van
http://www.bndestem.nl/blogs/reclame-via-blogs-de-nieuwe-manier~a97c7121/